Summer Sale - Enjoy 20% off - Kod: Summer

Försäljningsvillkor

1. Background

Dessa allmänna villkor gäller för dina köp på, och din användning av, webbsidan www.arteme.se. Villkoren utgör ett avtal mellan dig och Arteme Art AB, org. Nr 559147-1460 Roslagsgatan 29,113 55 Stockholm SWEDEN (hädanefter Arteme).

Genom att göra köp ifrån och använda denna webbsida så förbinder du dig till dessa villkor. Vi ber dig därför att noga läsa igenom dessa villkor.

(1) Leveranstid
Den normala leveranstiden är 1-3 arbetsdagar från den dag då beställningen gjordes. Om en produkt är slut i lager eller om transporten sker till avlägsna platser, kan leveranstiden bli längre. Transporter utanför EU kan också försena slutleverans på grund av importregler i det mottagande landet. Vänligen kontakta vår kundtjänst på [email protected] om du har en förfrågan om status för din beställning. Vi reserverar oss för ansvar för förseningar eller misslyckade leveranser orsakade av våra leverantörer. Vi reserverar oss också för att justera priserna som presenteras på www.arteme.se orsakade av fel prissättning, tekniska fel etc.

(2) Bekräftelse
Vi skickar en orderbekräftelse med information om ditt köp via e-post så snart vi har fått din beställning. Vi rekommenderar att du sparar orderbekräftelsen om du skulle behöva kontakta www.arteme.se kundtjänst.

(3) Betalningsalternativ
För närvarande accepteras betalningar via Klarna, VISA, Mastercard, American Express och direktbetalning bank. När du betalar med kreditkort och bank hanteras dessa transaktioner av vår betalningspartner Klarna som också garanterar säkerheten.

Besök https://www.klarna.se för att läsa mer om deras betalningstjänster.

(5) Leveranskostnader
Vi kan för närvarande erbjuda fri frakt till Sverige. Varorna skickas från Sverige. Priser inkluderar mervärdesskatt vid beställningar innanför EU. Beställningar till länder utanför EU (utom Japan och USA) kan bli föremål för mervärdesskatt, importtullar och/eller skatter som debiteras när paket når mottagarlandet. www.arteme.se skickar ditt paket enligt leveransvillkoren Delivery Duty Unpaid (DDU). Detta innebär att vi inte står för moms, avgifter och/eller skatter på beställningar till länder utanför EU och vi kan inte uppskatta hur stora dessa avgifter kan bli. Vi rekommenderar att du kontaktar ditt lokala tullkontor för mer information om regler och avgifter.

(6) Transportskador
Arteme tar det ekonomiska ansvaret om varan skadas eller kommer bort under transporten. Men du är skyldig att kontakta vår kundtjänst inom 2 dagar från mottagandet av produkten för att rapportera eventuella transportskador. Vid returtransporter av hela produkter bär du det ekonomiska ansvaret om produkterna blir skadade eller inte kommer fram.

(7) Icke upphämtade varor
Om Arteme har skickat varor som inte hämtas ut av köparen, förbehåller vi oss rätten att ta betalt för alla våra kostnader som uppstår i samband med returtransport eller destruktion av varan. Denna kostnad kommer att dras från din betalning innan mellanskillnaden krediteras till dig.

(8) Felaktiga eller duplicerade ordrar
Om Arteme skulle skicka felaktiga eller skadade produkt än vad kunden beställt, förbehåller sig Arteme rätten att få tillbaka alla produkter i sitt ursprungliga skick. Kunden måste returnera den felaktiga varan till Arteme men frakten bekostas av Arteme.

Om en vara skulle visas och säljas till ett felaktigt pris på www.arteme.se som uppstått på grund av tekniska problem eller misstag från personal på Arteme förbehåller vi oss rätten att annullera ordern, återbetala pengarna och informera kunden om situationen.

(9) Garanti
Garantin för Arteme-produkter är 2 år från inköpsdatumet. Garantin täcker inte skador på någon del av konstverket som orsakats av onormal användning, bristande omsorg, vårdslöshet, olycksfall, felaktig användning av konsten eller underlåtenhet att följa anvisningarna från Arteme.

Spara den din orderbekräftelsen från Arteme eller kvittot från butiken där du köpt varan. Denna orderbekräftelse är din garanti. För alla andra frågor som rör leverans, returer, etc, vänligen kontakta oss. Observera att kunden är ansvarig för kostnaden för att skicka tillbaka produkten till Arteme.

(10) Returrätt
Du har rätt att returnera felfria produkter som köpts på www.arteme.se. Anmälan om detta skall ske omedelbart efter mottagandet av produkten eller senast 14 dagar efter mottagandet. Anmälan skall göras till [email protected], bifoga alltid ditt ordernummer när du kontaktar oss. Meddelandet skall innehålla följande information:
a) Ordernummer
b) Anledning till retur
c) Modellnamn på det verk som du vill returnera.

De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning. Returnera varan tillsammans med returformuläret där du har angivit orsaken till returen och annan nödvändig information. Använd retursedeln som du mottog tillsammans med din order på följande sätt:

1. Förpacka din produkt väl så att den inte skadas i frakten. Använd gärna originalförpackningen.
2. Lägg i det ifyllda returformuläret inuti kartongen tillsammans med produkten.
3. Tejpa igen kartongen och sätt fast retursedel på utsidan.
4. Gå till ett Postnord-ombud och lämna in returen. Glöm ej att spara returkvittot från ombudet.

Återbetalning alternativt bytet av returnerade varor kommer att göras inom två veckor efter att Arteme mottagit produkten.

För skadade eller felaktiga produkter som omfattas av garantin, kontakta [email protected] för instruktioner om hur du returnerar produkten.

(11) FORCE MAJEURE
Vid Force Majeur är www.arteme.se skyldigheter förhalat. Kontraktet mellan dig och www.arteme.se kan i sådana fall vara helt eller delvis avslutas av dig själv eller av www.arteme.se. En Force Majeur är vid händelse av krig, inbördeskrig, revolution, upplopp, statliga åtgärder, strejk, lockout, blockering, fel på el, telefon eller internet service, naturkatastrofer eller liknande händelser.

www.arteme.se kommer under sådana omständigheter göra allt vi kan för att lösa frågan för våra kunder så snart och i sin helhet som möjligt.

(12) Brott mot reglerna
Arteme förbehåller sig rätten att avbryta och återbetala alla order som misstänks vara genomförda på ett bedrägligt eller på annat sätt skadligt sätt för att säkerställa säkerheten för våra konsumenters transaktioner på vår hemsida. Vi kommer även vidarebefordra transaktionsinformation om så efterfrågas till officiella myndighet eller betalningspartner vid misstanke om bedrägliga transaktioner eller identitetsstöld. Individer som bryter mot ovan regler eller mot begränsning av lösenordsskyddade områden på webbplatsen kan bli föremål för åtal.

(13) Tillämplig lag och jurisdiktion
Avtal mellan konsumenter och Arteme regleras av svenska lag. Arteme följer rekommendationerna från svenska Konsumentverket. De svenska domstolarna har exklusiv behörighet för alla tvister enligt detta avtal. Lagstiftningen i köparens land kan skilja sig från lagarna i Sverige och det kan finnas ytterligare rättsliga krav för dig att använda denna webbplats. Du måste följa alla gällande lokala och internationella lagar och förordningar beträffande din användning av vår hemsida.

(14) Cookies
Arteme använder cookies för att förbättra din upplevelse av denna webbsida.

(15) Personuppgifter
Arteme följer GDPR (General Data Protection Regulation) vid behandlingen av de personuppgifter som våra kunder lämnar till oss i samband med köp eller kommunikation. Dessa uppgifter kommer att behandlas i syfte att upprätthålla en god kundrelation via kataloger, DM, SMS, Mail och för andra marknadsföringsändamål. Du kan när som helst kontakta oss för att begära rättning eller borttagning av dina uppgifter.

Arteme värnar om din integritet och den personuppgiftsbehandling som sker är i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation).

(16) B2B
Alla ovanstående villkor gäller endast varor som köps av enskilda konsumenter. Vänligen kontakta [email protected] för alla B2B förfrågningar.